Трагічна доля пароплава «Адмірал Нахімов»

 
«Адмірал Нахімов» - радянський пасажирський пароплав. Протягом 29 років здійснював круїзні рейси по Кримсько-Кавказькій лінії. 31 серпня 1986 року в 23 години 20 хвилин зазнав аварії в Цемеській бухті в 15 км від Новоросійська. Судно затонуло у наслідок зіткнення з іншим радянським вантажним судном - суховантажником «Петро Васєв».

2-й помічник капітана «Адмірала Нахімова» Олександр Чудновський, який керував судном в момент зіткнення, одразу після удару спустився в свою каюту, замкнувся і потонув разом з кораблем. Щоб витягти його тіло, водолазам згодом довелося зламувати двері. Всього, за офіційною версією, в результаті катастрофи загинуло 423 людини (359 пасажирів і 64 члени екіпажу). Однак знайти і підняти на поверхню вдалося не всіх. 64 загиблих назавжди залишилися під водою. У березні 1987 року в Одесі в будинку культури залізничників після майже піврічного слідства відбувся суд над капітанами В. Марковим і В. Ткаченком. Обох визнали винними за статтею 85 КК РРФСР і засудили до 15 років в'язниці.

Історія судна надзвичайно цікава і трагічна.

Пароплав було спущено на воду в Лоббендорфі (Німеччина) 24 березня 1925 року під назвою «Берлін», а вже 26 вересня 1925 року він вийшов у свій перший рейс до Нью-Йорка.

«Берлін» брав участь у рятувальній операції, коли 13 листопада 1928 року недалеко від Нью-Йорка затонув англійський пасажирський пароплав «Вестріс». Тоді на його борт було піднято 23 людини. Всю Другу світову війну пароплав пройшов в якості госпітального судна. 31 січня 1945 р. в «Поморській бухті», на рейді Свінемюнде «Берлін» - підірвався на міні. Незважаючи на пробоїну 6 ? 8 м, судно продовжувало рухатися. Незабаром воно отримало другу пробоїну від повторного підриву і судно пішло під воду на глибину 13 метрів.

На початку 1947 року СРСР здійснив спробу підняти судно. Але під час підйомних робіт стався вибух і судно знову занурилося на дно. Повторний підйом теплохода було здійснено 17 вересня 1947, після чого пароплав перейменували в «Адмірал Нахімов».

З 1949 по 1957 рік «Адмірал Нахімов» проходив капітально-відновлювальний ремонт на верфях в НДР. З 1957 року в складі пасажирського флоту СРСР, судновласник - Чорноморське морське пароплавство. Перший капітан під радянським прапором - Микола Антонович Соболєв порівнював внутрішнє оздоблення судна з «палацом або музеєм».

З літа 1960 року постійним фрахтувальником пароплава на час навігації і круїзних рейсів по Кримсько-Кавказькій лінії стала Українська республіканська рада по туризму та екскурсіях.

У 1962 році, під час Карибської кризи, «Адмірал Нахімов» був задіяний для перевезення радянських солдат на Кубу. Після закінчення Карибської кризи «Адмірал Нахімов» в кінці 1960-х і в 1970-х роках здійснював рейси з паломниками в Саудівську Аравію, обслуговував учасників Всесвітнього фестивалю молоді і студентів.

У 1979 році пароплав здійснив дві секретні місії з доставки кубинських військовослужбовців для участі у військових діях в Африці. У 1980 році на борту пароплава «Адмірал Нахімов» проходили зйомки художнього фільму «Дами запрошують кавалерів».











Коментарі